mandag 10. september 2007

Før valget

En innskytelse fikk meg til å opprette en ny blogg, et eget rom for meg selv som person. Jeg blogger jo om kampen for lokalsykehusene og kampen for Lærdal sjukehus på andre sider. Men av og til har jeg behov for å uttrykke meg om andre ting, også. Vi får se om dette er noe vits i.

Denne kvelden er jeg spent på valgresultatet. I år stiller Arbeiderpartiet, Senterpartiet, SV, Høyre og Venstre hver sin liste her i Lærdal. Mange venter at Arbeiderpartiet skal gjøre et godt valg, men ingen vet før stemmene er talt opp i kveld.

Selv står jeg som nummer fem på SV-lista og håper virkelig at SV får en større gruppe i kommunestyret. Jeg har vært med på gruppemøter de siste månedene, og jeg liker arbeidsformen til lokallaget. Som regel er det gruppemøte hos Kristin, i eldhuset på Skjær. Sakene blir åpent diskutert, slik at alle kan komme med innspill. Anna Avdem har vært en fremragende varaordfører de siste fire årene, og det er en stor utfordring for de som skal overta etter henne!

Nå har jeg bakt "tyrkerhattbrød" til valgvake hos Bodil, andre kommer med salat, kaker osv. så det blir hyggelig selskap og god servering! Men jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut i kveld - er kjempetrøtt …

Ingen kommentarer: