lørdag 22. september 2007

Grosvold ut av (gull)rekka går …

For en enkel, landlig sjel som meg er det herlig at Beat for beat og Nytt på nytt er tilbake! Min ideelle fredagskveld er når husbonden og jeg ligger langflate i hver vår sofa, med hvert vårt glass rødvin og Gullrekka starter. Helt topp! Jeg gleder meg over Dyrhaugs brede smil og gjestenes ekte musikk- og gjøglerglede. Koser meg med Jon Almaas, Knut Nærum og Linn Skåber (som fyller plassen etter Hærland bra), konseptet er bra og gjestene ofte morsomme.

Men Grosvold er da virkelig ikke flink med gjestene sine? Hun herjer med dem, avbryter, avsporer, konkurrerer og er lite raus på en måte som gjør hele greia lite hyggelig. Når Trond Viggo synes stolen hans er god, hva slags svar er det at hennes egen er bedre? Hva er vitsen med å ha et talk-show der du gjør gjestene stumme og usikre, som med Diana Krall forrige uke? Hvorfor trekke Dag Solstad til studio for å snakke om klær? Skjønner ikke, jeg. Men jeg husker heldigvis fortsatt hvor av-knappen er …

Ingen kommentarer: